Regulamin świadczenia usług
§1 Postanowienie ogólne
- Regulamin określa warunki świadczenia usług przez Eventon Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Grunwaldzkiej 288 w Poznaniu wpisanej do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001081755, posiadającej NIP: 7792565714, kapitał zakładowy: 5 000 zł w całości opłacony (w dalszej części regulaminu określanej jako „Wynajmujący”) polegających na Wynajmie Krótkoterminowym w pełni wyposażonych Lokali na Wydarzenie, warunki dokonywania oraz anulowania rezerwacji, zasady przebywania na terenie Obiektu oraz odpowiedzialności Najemcy za szkody w Obiekcie.
- Przed dokonaniem rezerwacji Najemca zobowiązuje się do zapoznania się i zaakceptowania treści Regulaminu, który jest udostępniany Najemcy przed zawarciem Umowy w formie umożliwiającej jego zapis i wielokrotne odtwarzanie. Najemca zobowiązany jest także do zapoznania z treścią Regulaminu Gości.
- Najemca oraz Goście zobowiązani są do bezwzględnego przestrzegania zasad określonych w Regulaminie.
§2 Definicje
- Wynajem Krótkoterminowy – oddanie Lokalu lub Obiektu do używania na zasadach określonych w Regulaminie na czas oznaczony, liczony w godzinach w celu organizacji w Lokalu Wydarzenia przez Najemcę.
- Wynajmujący – Eventon Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Grunwaldzkiej 288 w Poznaniu wpisanej do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001081755, posiadającej NIP: 7792565714, kapitał zakładowy: 5 000 zł w całości opłacony.
- Najemca – pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej lecz posiadająca zdolność prawną, która zawiera z Wynajmującym umowę Wynajmu Krótkoterminowego lokalu.
- Goście – osoby znajdujące się na terenie Obiektu w związku lub przy okazji Wydarzenia organizowanego przez Najemcę.
- Regulamin – niniejszy Regulamin dotyczący Wynajmu Krótkoterminowego, dostępny na Stronie Internetowej oraz w Obiekcie.
- Lokal – sala piaskowa (na partnerze) lub sala grafitowa (na piętrze) udostępniana przez Wynajmującego na Wydarzenie.
- Obiekt – nieruchomość przy ul. Grunwaldzkiej 288, którą dysponuje Wynajmujący, w skład której wchodzą: dwa Lokale, parking, ogród.
- Strona Internetowa – https://lokalnaimprezy.pl
- Wydarzenie – wydarzenie organizowane przez Najemcę na terenie Obiektu np. impreza okolicznościowa, przyjęcie rodzinne, spotkanie biznesowe.
- Manager Obiektu – osoba kontaktowa ze strony Wynajmującego, dostępna pod numerem telefonu kontaktowego oraz emailem wskazanym na Stronie Internetowej.
§3 Przedmiot świadczenia usługi
- Przedmiotem świadczenia usługi przez Wynajmującego jest Wynajem Krótkoterminowy wybranego Lokalu, którego cechy oraz wyposażenie są określone w załączniku nr 1 Regulaminu.
- Umowa Wynajmu Krótkoterminowego obejmuje również prawo do korzystania z wyznaczonej części ogrodu oraz 12 miejsc parkingowych (po 6 dla każdej Sali), znajdujących się na terenie Obiektu.
- Wynajmujący nie świadczy na rzecz Najemcy żadnych dodatkowych usług, w szczególności usług gastronomicznych, hotelarskich (noclegu), przechowywanie rzeczy, z zastrzeżeniem § 12 Regulaminu.
§4 Rezerwacja
- Wstępnej rezerwacji Lokalu można dokonać poprzez wypełnienie formularza rezerwacyjnego, dostępnego na Stronie Internetowej i zaakceptowanie treści Regulaminu.
- Potwierdzenie wstępnej rezerwacji Lokalu albo brak takiej możliwości, będzie wysłane przez Wynajmującego mailem na adres e-mail wskazany przez Najemcę w formularzu rezerwacyjnym.
- Warunkiem dokonania ostatecznej rezerwacji jest wpłata przez Najemcę opłaty za wynajem, pełnej uzgodnionej należności za Najem oraz kaucji zabezpieczającej równej opłacie za wynajem na konto bankowe Wynajmującego oraz wysłanie potwierdzenia rezerwacji przez Wynajmującego.
- Z uwagi na dokonywanie rezerwacji drogą elektroniczną, opłaty za wynajem wraz z kaucją zabezpieczającą dokonuje się w formie przelewu na konto bankowe Wynajmującego, prowadzane przez bank PKO BP o numerze 48 1020 4027 0000 1802 1921 1770. Gotówka nie jest dozwoloną formą płatności.
- Rezerwacja zostanie potwierdzona po wpłynięciu (zaksięgowaniu) opłaty za wynajem oraz kaucji zabezpieczającej na ww. konto bankowe Wynajmującego. W przypadku dokonania rezerwacji wstępnej przez więcej niż jednego Najemcę na choćby częściowo ten sam okres, pierwszeństwo uzyskania potwierdzenia rezerwacji ma osoba, której wpłata pierwsza wpłynęła na konto bankowe Wynajmującego.
- Jeśli opłata za wynajem i kaucja zabezpieczająca nie wpłyną na konto Wynajmującego w ciągu 3 dni roboczych od złożenia przez Najemcę wstępnej rezerwacji, Wynajmujący może odmówić potwierdzenia rezerwacji. Jeśli opłata za wynajem i kaucja zabezpieczająca wpłyną po wskazanym w zdaniu poprzednim terminie, a Wynajmujący zdecyduje się odmówić potwierdzenia rezerwacji, wpłacona kwota zostanie Najemcy zwrócona w ciągu 5 dni roboczych od jej zaksięgowania.
- Najemca otrzyma informację o potwierdzeniu rezerwacji mailem na adres e-mail wskazany przez Najemcę w formularzu rezerwacyjnym. Z momentem wysłania potwierdzenia ostatecznej rezerwacji przez Wynajmującego dochodzi do zawarcia między stronami umowy Wynajmu Krótkoterminowego Lokalu na warunkach określonych w Regulaminie.
- Osobą dokonującą płatności musi być osoba, której dane wskazano w formularzu rezerwacyjnym, celem potwierdzenia danych Najemcy podanych w formularzu rezerwacyjnym. Jeśli wystąpi rozbieżność między danymi płatnika a Najemcy, który wypełnił formularz, osoba dokonująca wpłaty musi wypełnić formularz rezerwacyjny na własne dane i zaakceptować regulamin, stając się Najemcą. W przypadku braku dokonania czynności, o których mowa w zdaniu poprzednim, Wynajmujący może odmówić potwierdzenia ostatecznej rezerwacji przez pierwotnego Najemcę.
- Najemca będący osobą fizyczną dokonując rezerwacji potwierdza, że ma ukończone 18 lat lub posiada pełną zdolność do czynności prawnych na podstawie odrębnych przepisów.
- Wynajmujący ma prawo poprosić Najemcę o aktualne dane adresowe i potwierdzenie wieku Najemcy (podanie daty urodzenia).
§5 Zmiana oraz anulowanie rezerwacji
- Zmiana rezerwacji co do terminu lub wyboru Lokalu możliwa jest poprzez anulowanie poprzedniej rezerwacji i dokonanie nowej, w sposób opisany w § 4.
- Zmiana rezerwacji możliwa jest wyłącznie, gdy inny wybrany przez Najemcę termin i Lokal nie zostały już wcześniej zarezerwowane. W przypadku możliwości zmiany rezerwacji, gdy cena Najmu w nowym terminie jest wyższa niż dotychczasowa, Najemca zobowiązuje się dopłacić opłatę za wynajem, stanowiącą różnicę między pierwotną a nową ceną wynajmu Lokalu oraz dopłacić kaucję zabezpieczającą w ciągu 3 dni roboczych, pod rygorem braku możliwości zmiany rezerwacji i odmowy potwierdzenia zmiany rezerwacji. Zmiana rezerwacji możliwa jest do 14 dni przed planowanym dniem rozpoczęcia wynajmu Lokalu.
- W wyjątkowych sytuacjach (np. w trakcie trwania Wydarzenia w porze nocnej), możliwe jest przedłużenie rezerwacji Lokalu, po wcześniejszym uzgodnieniu z Menagerem Obiektu, pod warunkiem, że termin jest dostępny, tj. nie ma innych rezerwacji lub nie ma zaplanowanych prac serwisowych.
- Bezpłatne anulowanie rezerwacji przez Najemcę możliwe jest do 14 dni przed planowanym dniem rozpoczęcia wynajmu Lokalu. W takim przypadku Wynajmujący zobowiązuje się do zwrócenia całej kwoty (tj. opłaty za wynajem oraz kaucji zabezpieczającej) wpłaconej przez Najemcę na wskazany przez niego numer rachunku bankowego.
- W przypadku anulowania rezerwacji przez Najemcę w terminie późniejszym niż na 14 dni przed planowanym rozpoczęciem najmu Lokalu, Najemcy nie przysługuje zwrot opłaty za wynajem Lokalu. Wynajmujący zwróci Najemcy niezwłocznie kaucję zabezpieczającą.
- W przypadku dokonania rezerwacji z wyprzedzeniem mniejszym niż 14 dni od daty Wydarzenia anulowanie rezerwacji jest równoznaczne z zatrzymaniem przez Wynajmującego opłaty za wynajem. Zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 12 ustawy o prawach konsumenta prawo do odstąpienia od umowy w takim przypadku nie przysługuje z uwagi na charakter umowy (zakwaterowanie i organizacja Wydarzenia w oznaczonej dacie).
- Wynajmujący może anulować rezerwację w każdym czasie z ważnych powodów, które stanowią:
- wynajęcie Lokalu przez osobę niepełnoletnią lub nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych,
- dokonanie płatności przez inną osobę, niż ta, która wypełniła formularz rezerwacyjny i niepotwierdzenie przez płatnika akceptacji regulaminu,
- powzięcia informacji lub wystąpienia zdarzeń losowych w terminie Wydarzenia takich jak w szczególności przypadki siły wyższej, klęski żywiołowe, pożar, awaria instalacji, przerwa w dostawie mediów, nakazy i zakazy uprawnionych organów,
- Anulowanie rezerwacji w trybie opisanym w ust. 7 powyżej nie stanowi nienależytego wykonania umowy przez Wynajmującego.
§6 Cena oraz kaucja zabezpieczająca
- Cena za wynajem Lokalu określona jest na Stronie Internetowej w zakładce „Cennik” i uzależniona jest od dnia tygodnia wynajmu oraz liczby godzin wynajmu, przy czym minimalna opłata za wynajem jest równa 4 godzinom wynajmu.
- Cena za wynajem Lokalu w dni specjalne tj. dni ustawowo wolne od pracy (z wyłączeniem standardowych sobót i niedziel, które nie są jednocześnie dniami świątecznymi) oraz w Wigilię Bożego Narodzenia, Halloween (31.10), 2 maja, Andrzejki, Sylwestra (31.12) ustalana jest indywidualnie z Wynajmującym i potwierdzana w formie mailowej lub korespondencji SMS.
- W cenie wynajmu Lokalu wliczone są koszty standardowego sprzątania oraz zużycie mediów. Wynajmujący może doliczyć opłaty za dodatkowe sprzątnie zgodnie z cennikiem szkód określonych w załączniku nr 2 Regulaminu w przypadku, gdy, zabrudzenie Lokalu lub Obiektu przekracza normalne, prawidłowe korzystanie z Lokalu lub Obiektu i jego naturalne zużycie eksploatacyjne z uwzględnieniem czasu najmu.
- Kaucja zabezpieczająca ustalana jest w wysokości opłaty za wynajem Lokalu i w przypadku braku spowodowania przez Najemcę lub Gości szkód lub nadmiernych zabrudzeń Lokalu lub Obiektu jest w całości zwrotna.
- W przypadku braku uszkodzeń w Lokalu lub Obiekcie, kaucja zabezpieczająca zostanie zwrócona w przeciągu 2 dni roboczych od dnia zwrotu Lokalu.
- W przypadku stwierdzenia uszkodzeń w Lokalu lub w Obiekcie, Wynajmujący zastrzega sobie prawo do zatrzymania i zaspokojenia się z kaucji do kwoty odpowiadającej wysokości szkód, o których mowa w §11 oraz załączniku nr 2 Regulaminu. Wynajmujący zastrzega sobie prawo do dochodzenia od Najemcy odszkodowania przewyższającego stawki określone w cenniku szkód, na zasadach ogólnych, jeśli kwota szkody przekracza wskazaną w załączniku wartość zryczałtowanego odszkodowania.
- Wynajmujący wystawi fakturę za wynajem Lokalu na żądanie Najemcy, po podaniu przez niego niezbędnych danych. Faktura zostanie wysłana mailem na adres e-mail wskazany przez Najemcę w formularzu rezerwacyjnym. Najemca niniejszym wyraża zgodę na przesyłanie mu faktur drogą elektroniczną. W przypadku woli otrzymania faktury papierowej, należy to zgłosić w uwagach do formularza lub mailowo niezwłocznie po dokonaniu rezerwacji.
- Wynajmujący zastrzega sobie prawo naliczenia i pobrania z kaucji zabezpieczającej, dodatkowej opłaty za wynajem Lokalu za uzgodnionej wcześniej między Najemcą a Menagerem Obiektu przedłużenie pobytu przez Najemcę na terenie Obiektu, według stawki godzinowej określonej na Stronie Internetowej w zakładce „Cennik”, za każdą rozpoczętą godzinę. Najemca wyraża niniejszym zgodę na potrącenie tej opłaty z kaucji zabezpieczającej.
- Wynajmujący zastrzega sobie prawo naliczenia i pobrania z kaucji zabezpieczającej, kary za samowolne przedłużenie pobytu przez Najemcę na terenie Obiektu, zgodnie z cennikiem szkód określonych w załączniku nr 2 Regulaminu, za każdą rozpoczętą godzinę. Najemca wyraża niniejszym zgodę na potrącenie tej opłaty z kaucji zabezpieczającej.
§7 Rozpoczęcie i zakończenie wynajmu Lokalu
- Rozpoczęcie i zakończenie wynajmu Lokalu przez Najemcę następuje w godzinach rezerwacji ustalonych z Wynajmującym. Do czasu wynajmu Lokalu wlicza się także udostępnienie Lokalu na 30 minut przed oraz 15 minut po Wydarzeniu.
- Brama Obiektu oraz drzwi Lokalu otwierają się poprzez wpisanie na klawiaturze kodu PIN oraz naciśnięcie przycisku kluczyka.
- Najemca otrzyma kody dostępu do Obiektu tj. kody PIN do otwarcia bramy Obiektu oraz do otwarcia drzwi Lokalu, mailem na adres e-mail lub wiadomości SMS na nr telefonu wskazane przez Najemcę w formularzu rezerwacyjnym, najpóźniej 3 godziny przed rozpoczęciem wynajmu Lokalu. Kody PIN do bramy Obiektu oraz do drzwi Lokalu będą aktywne 30 minut przed ustaloną godziną rezerwacji Lokalu oraz 15 minut po tym terminie, przy czym opuszczenie Lokalu i Obiektu jest możliwe także po upływie wskazanych 15 minut. W takim przypadku jednak konieczne jest niezwłoczne powiadomienie Managera Obiektu o konieczności przedłużenia aktywności kodów PIN celem zamknięcia i zaryglowania drzwi Lokalu i bramy Obiektu ze względu na przekroczenie czasu najmu i dezaktywowanie kodów dostępu.
- Najemca otrzyma ww. kod dostępu do Obiektu, pod warunkiem opłacenia opłaty za wynajem Lokalu, kaucji zabezpieczającej oraz ewentualnie innych opłat wynikających z usług dodatkowych uzgodnionych wcześniej z Wynajmującym.
- Najemca zobowiązany jest do poinformowania Managera Obiektu o ewentualnych uszkodzeniach lub brakach w wyposażeniu Lokalu, w ciągu 60 minut po wejściu do Lokalu. Cechy oraz wyposażenie Lokalu są określone w załączniku nr 1 Regulaminu. W przeciwnym przypadku, przyjmuje się iż Lokal w momencie wydania był wolny od wszelkich uszkodzeń a wyposażenie Lokalu było kompletne.
- Zwrot Lokalu oraz opuszczenie Obiektu następuje w ciągu 15 minut po godzinie ustalonej w rezerwacji. Zwrot Lokalu oraz opuszczenie Obiektu po upływie 15 minut wymaga przedłużenia rezerwacji Lokalu zgodnie z § 5 pkt. 3 na warunkach określonych w § 6 pkt. 8. W przeciwnym wypadku Wynajmujący zastrzega sobie prawo do naliczenia kary za samowolne przedłużenie pobytu przez Najemcę na terenie Obiektu zgodnie z § 6 pkt. 9.
- Ze względów bezpieczeństwa, w trakcie trwania Wydarzenia, Najemca zobowiązany jest do zamykania oraz zaryglowania drzwi Lokalu od wewnątrz (rygiel uruchamia po przekręceniu gałki w drzwiach) oraz zamknięcia bramy Obiektu.
- Najemca opuszczający Obiekt, powinien upewnić się, iż wszystkie sprzęty są wyłączone, zgasić światło, zakręcić krany, zamknąć i zaryglować drzwi Lokalu oraz zamknąć bramę do Obiektu przy użyciu tego samego kodu PIN co przy wejściu, poprzez wpisanie na klawiaturze kodu PIN oraz naciśnięcie przycisku kluczyka przez 3 sekundy. W przeciwnym razie, Wynajmujący zastrzega sobie prawo do naliczenie kary zgodnie z cennikiem szkód określonych w załączniku nr 2 Regulaminu.
- Wynajmujący zastrzega sobie prawo wyproszenia Najemcy (zakończenia Wynajmu w trybie natychmiastowym) oraz Gości, w sytuacji kiedy rezerwacja nie jest opłacona lub nie jest uzgodniona z Wynajmującym w danym przedziale godzinowym, a także w przypadku stwierdzenia zachowań niezgodnych z Regulaminem.
§8 Prawa i obowiązki Najemcy
- Najemca zobowiązuje się korzystać z Lokalu zgodnie z jego społeczno-gospodarczym przeznaczeniem opisanym na Stronie Internetowej, w tym przestrzegać liczby maksymalnie 42 osób mogących korzystać z Lokalu.
- Najemca oraz Goście zobowiązani są do przestrzegania przepisów BHP i przeciwpożarowych oraz do korzystania z Obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem zachowując zasadę dobrego sąsiedztwa.
- Najemca ponosi pełną odpowiedzialność materialną, w przypadku nieprzestrzegania zasad BHP lub bezpieczeństwa przeciwpożarowego, czego wynikiem będzie interwencja straży pożarnej lub obciążenie Wynajmującego jakimikolwiek kosztami.
- Najemca nie ma prawa bez wcześniejszej pisemnej zgody Wynajmującego dokonywać zmian w Lokalu, poza nieznacznym przestawianiem mebli i wyposażenia, nie naruszającym ich funkcjonalności, substancji lokalu i bezpieczeństwa korzystania. W przypadku przestawienia mebli lub wyposażenia po zakończeniu Najmu należy doprowadzić Lokal do pierwotnego stanu wg rzutów dostępnych na Stronie Internetowej.
- Najemca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone Wynajmującemu, Gościom, a także Najemcy lub Gościom drugiego Lokalu w tym w mieniu tych osób spowodowane działaniem lub zaniechaniem Najemcy lub Gości. Odpowiedzialność Najemcy za Gości ma charakter gwarancyjny.
- W całym Lokalu (np. salon, salonik, sala zabaw, kuchnia, łazienka, toalety, korytarz) bezwzględnie zabrania jest palenia wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych i wapowania. Palenie i wapowanie możliwe jest tylko w wyznaczonym do tego miejscu na zewnątrz budynku. Za złamanie zakazu palenia wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych i wapowania, Najemca zostanie obciążony karą, zgodnie z cennikiem szkód określonych w załączniku nr 2 Regulaminu.
- Na terenie Obiektu, zabrania się używania otwartego ognia, przechowywania materiałów łatwopalnych, ładunków wybuchowych i iluminacyjnych w tym fajerwerków, broni i amunicji.
- W Lokalu można korzystać wyłącznie z urządzeń znajdujących się w Lokalu. Zabrania się stosowania urządzeń elektrycznych niestanowiących wyposażenia Lokalu, z wyjątkiem ładowarek do telefonów i komputerów a także za wyjątkiem innych urządzeń, na których wniesienie Najemca uzyskał uprzednią pisemną zgodę Managera Obiektu.
- Najemca po wcześniejszym uzgodnieniu z Wynajmującym ma prawo do korzystania podczas Wydarzenia z usług np. cateringu, barmana, DJ-a.
- Na terenie Obiektu, zabrania się prowadzenia jakiejkolwiek działalności sprzecznej z prawem, a w szczególności zagrożonej odpowiedzialnością karną, w tym prowadzenia sprzedaży i dystrybucji narkotyków lub innych środków psychoaktywnych, spożywania alkoholu przez osoby niepełnoletnie, świadczenia bądź korzystania z usług o charakterze seksualnym, prowadzenie działalności o charakterze sutenerskim.
- Małoletni powinni znajdować się na terenie Obiektu pod stałym nadzorem opiekunów prawnych lub innej osoby pełnoletniej, której opiekun prawny powierzył nadzór. Opiekunowie prawni ponoszą odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody powstałe w wyniku działania dzieci.
- Najemca nie może oddawać Lokalu w podnajem, użyczenie czy udostępniać na jakiejkolwiek innej podstawie prawnej jakimkolwiek osobom trzecim.
§9 Prawa i obowiązki Wynajmującego
- Wynajmujący zastrzega sobie prawo do wstępu do Lokalu w każdym czasie celem usunięcia awarii, odwrócenia grożącego niebezpieczeństwa lub zapobieżeniu nagłej szkodzie. W miarę możliwości o zamiarze wstępu do Lokalu Wynajmujący powiadomi wcześniej Najemcę i dołoży starań, aby jego wejście do Lokalu w jak najmniejszym stopniu ingerowało w możliwość korzystania z Lokalu przez Najemcę.
- W przypadku stwierdzenia, że Najemca korzysta z lokalu niezgodnie z jego społeczno-gospodarczym przeznaczeniem, z naruszeniem zasad BHP, bezpieczeństwa przeciwpożarowego, dobrego sąsiedztwa lub uzasadnionego podejrzenia naruszenia Regulaminu w tym w szczególności powodowania w nim szkód, Wynajmujący zastrzega sobie prawo do wejścia do Obiektu i natychmiastowego przerwania Wydarzenia organizowanego przez Najemcę. W takiej sytuacji, Najemny nie przysługuje prawo żądania zwrotu opłaty za wynajem.
- Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraty lub uszkodzeń rzeczy lub urządzeń wniesionych przez Najemcę lub Gości, chyba że ich utrata nastąpiła z winy Wynajmującego. W szczególności Wynajmujący nie odpowiada za utratę czy uszkodzenie rzecz Najemcy lub Gości powstałe wskutek nie zamknięcia Obiektu lub Lokalu zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
- Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z Obiektu niezgodnie z zasadami określonymi przepisami prawa i postanowieniami Regulaminu.
- Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności odszkodowawczej za opóźnienie w wynajmie Lokalu lub brak możliwości wynajmu Lokalu, z przyczyn niezależnych od niego. Za takie sytuacje uważane są awarie i przerwy w dostawie mediów, pożar, powódź, inne klęski naturalne i żywiołowe, wojny, zamieszki, akty wandalizmu, epidemie, nakazy i zakazy organów władzy publicznej i inne przypadki tzw. siły wyższej. W takiej sytuacji Strony ustalą inny termin realizacji Umowy albo umowa ulega rozwiązaniu, a Wynajmujący zwróci Najemcy otrzymaną opłatę za wynajem i kaucję zabezpieczającą.
§10 Przetwarzanie danych osobowych oraz monitoring Obiektu
A. Przetwarzanie danych osobowych
Administratorem danych osobowych Najemców i Gości jest Wynajmujący. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Wynajmującego zawarto w Załączniku nr 3 Regulaminu.
B. Monitoring Obiektu
- Obszar Obiektu objęty jest monitoringiem wizyjnym obejmującym teren zewnętrzny (podwórze).
- Administratorem systemu monitoringu wizyjnego jest Wynajmujący.
- System monitoringu wizyjnego ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa i porządku na terenie Obiektu.
- Nagranie z systemu monitoringu obejmuje jedynie obraz, bez fonii.
- Monitoring jest prowadzony całodobowo.
- Okres przechowywania nagrań z monitoringu nie przekracza 2 tygodni, licząc od dnia nagrania, z wyjątkiem sytuacji, gdy nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie przepisów prawa lub Wynajmujący powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu. Wówczas termin przechowywania i przetwarzania może ulec przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
- Udostępnianie nagrań odbywa się wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
Dostęp do nagrań mają jedynie upoważnieni przedstawiciele Wynajmującego oraz osoby upoważnione przez Wynajmującego, których zadaniem jest administrowanie Obiektem lub świadczenie usług obsługi i serwisu monitoringu.
§11 Szkody w Obiekcie
- Najemca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody powstałe w Obiekcie spowodowane działaniem lub zaniechaniem Najemcy oraz Gości. Odpowiedzialność Najemcy za Gości ma charakter gwarancyjny.
- Najemca zobowiązany jest do natychmiastowego zgłoszenia szkód wyrządzonych podczas pobytu na terenie Obiektu, ponadto nie ma prawa dokonywać jakichkolwiek napraw samodzielnie, bez wcześniejszej zgody Wynajmującego. Równowartość wszelkich szkód i ich usunięcie, pokrywa Najemca, zgodnie z cennikiem szkód określonych w załączniku nr 2 Regulaminu.
- Wynajmujący może dokonać naprawy szkód spowodowanych w Obiekcie przez Najemcę lub Gości na koszt Najemcy bez konieczności wzywania Najemcy do ich usunięcia, akceptowania kosztów przez Najemcę lub bez konieczności uzyskiwania upoważnienia sądowego.
- Wynajmujący zastrzega sobie prawo do sprawdzenia stanu technicznego wynajmowanego Obiektu, po zakończeniu najmu Lokalu (np. serwis sprzątający po Wydarzeniu zakończonym o godz. 2:00 może być w godzinach porannych). W przypadku stwierdzenia szkód w Obiekcie bądź szkód lub braków w wyposażeniu Lokalu, Najemca zobowiązuje się do całkowitego pokrycia kosztów naprawy Obiektu, bądź naprawy lub zakupu nowego wyposażenia Lokalu.
- Wynajmujący zobowiązuje się do przedstawienia wyrządzonej szkody za pośrednictwem zdjęcia wysłanego mailem na adres e-mail wskazany przez Najemcę w formularzu rezerwacyjnym oraz poinformowania Najemcy o wartości poniesionych szkód, zgodnie z cennikiem szkód określonych w załączniku nr 2 Regulaminu.
- Wynajmujący zastrzega sobie prawo zatrzymania kaucji zabezpieczającej do wysokości szkód. W przypadku, gdy wartość szkód przewyższy kwotę kaucji zabezpieczającej, Wynajmujący poinformuje Najemcę o konieczności uregulowania dodatkowej kwoty.
- Wynajmujący zastrzega sobie prawo do dochodzenia od Najemcy odszkodowania przewyższającego stawki określone w cenniku szkód w załączniku nr 2 Regulaminu, na zasadach ogólnych, jeśli kwota szkody przekracza wskazaną wysokość szkody.
- Cennik szkód znajduje się w załączniku nr 2 Regulaminu. Ceny przedstawione w cenniku szkód są cenami brutto.
§12 Dodatkowe usługi
- Świadczenie usług dodatkowych (np. usług cateringowych) przez Wynajmującego na rzecz Najemcy możliwe jest jedynie na podstawie odrębnej umowy, po uzgodnieniu zakresu usług oraz dodatkowego wynagrodzenia.
- Najemca przyjmuje do wiadomości, że usługi dodatkowe świadczone są przez Wynajmującego za pośrednictwem podwykonawców.
§13 Reklamacje
- Najemca ma prawo do złożenia reklamacji w terminie 7 dni od najmu Lokalu. Reklamację należy przesyłać pocztą elektroniczną na adres e-mail podany na Stronie Internetowej.
- Wynajmujący rozpatrzy reklamację w ciągu 7 dni od jej otrzymania i w tym terminie prześle Najemy wyjaśnienia mailem na adres e-mail wskazany przez Najemcę w formularzu rezerwacyjnym.
- Wniesienie reklamacji nie wstrzymuje obowiązków Najemcy określonych regulaminem, w tym w zakresie płatności.
- Powyższe nie wyłącza uprawnień Najemcy wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§14 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdą przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.) oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
- W przypadku, gdy poszczególne postanowienia Regulaminu okażą się bezskuteczne lub niewykonalne, inne postanowienia pozostają w mocy.
- Treść Regulaminu dostępna jest dla każdego, a w szczególności dla Najemcy oraz Gości na terenie Obiektu, na Stronie Internetowej Wynajmującego oraz została udostępniona na terenie Obiektu.
- Wynajmujący zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w regulaminie i zobowiązuje się do udostępnienia nowej wersji regulaminu na Stronie Internetowej. W razie wątpliwości do danej Umowy stosuje się regulamin w brzmieniu obowiązującym w dniu jego zaakceptowania przez Najemcę.
- Spory rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Wynajmującego, z wyjątkiem sytuacji, gdy Najemca jest konsumentem.
Załącznik nr 1 Cechy oraz wyposażenie Lokalu
Sala Piaskowa na parterze – wyszpachlowana i wymalowana w kolorach beżu i szarości, panele podłogowe, płytki w łazience oraz toaletach |
Sztuki |
SALON |
|
Krzesło |
30 |
Stół |
5 |
Lampa przysufitowa |
12 |
Lampa wisząca |
5 |
Kinkiety |
2 |
SALONIK |
|
Kanapa 2-osobowa |
2 |
Ława |
1 |
Fotel biały |
2 |
Poduszki ozdobne |
4 |
Lampa przysufitowa |
2 |
Lampa wisząca |
1 |
Lampa stojąca |
1 |
SALA |
|
Kanapa 3-osobowa |
1 |
Ława |
1 |
Fotel beżowy |
3 |
Poduszki ozdobne |
2 |
Lampa przysufitowa |
6 |
Lampa wisząca |
1 |
Lampa disco |
1 |
Lampa UV |
2 |
Regał (duży i mały) |
2 |
Lustro duże 180×80 |
3 |
KUCHNIA |
|
Lodówka z zamrażarką |
1 |
Czajnik |
1 |
Mikrofalówka |
1 |
Piekarnik |
1 |
Płyta indukcyjna |
1 |
Wyparzarka z 2 koszami i uzdatniaczem wody (do użytku tylko przez serwis sprzątający Wynajmującego) |
1 |
Zestaw mebli, w tym zlew i kran |
1 |
Kosze na śmieci |
3 |
Lampa przysufitowa |
3 |
ŁAZIENKA |
|
Szafka z 2 umywalkami i 2 kranami nablatowymi |
1 |
Kosz na ręczniki papierowe |
1 |
Pojemnik na ręczniki papierowe |
1 |
Muszla klozetowa |
2 |
Kosz na śmieci |
2 |
Lampa przysufitowa |
3 |
Lustro łazienkowe 120×90 |
1 |
OGÓLNE |
|
Obraz na ścianę |
16 |
Zasłona |
17 |
Głośnik Bluetooth Jbl Partybox 110 |
1 |
Wieszak stojący |
1 |
Lustro małe 120×30 (korytarz) |
3 |
Lampa przysufitowa (korytarz) |
2 |
Kwiaty sztuczne w doniczkach |
6 |
WYPOSAŻENIE |
|
Talerze małe (deserowe) |
40 |
Talerze duże |
40 |
Talerze głębokie |
40 |
Miseczki |
40 |
Misy |
5 |
Półmiski |
5 |
Szklanki na zimne napoje |
40 |
Kubki do kawy lub herbaty |
40 |
Zestaw 6 noży + nożyczki |
1 |
Karafki na napoje |
10 |
Otwieracz do wina |
1 |
Łopatka do tortu |
1 |
Deska do krojenia |
1 |
Sztućce (komplet : noże, widelce, łyżki, łyżeczki) |
40 |
Kieliszki do wina |
40 |
Kieliszki do szampana |
40 |
Kieliszki do wódki |
40 |
Cukierniczka |
3 |
Naczynie do śmietanki |
3 |
Warnik |
1 |
Wazony małe |
2 |
Wazony duże |
2 |
Wazoniki malutkie |
6 |
Gaśnica |
1 |
Sala Grafitowa na piętrze – wyszpachlowana i wymalowana w kolorach szarości i grafitu, panele podłogowe, płytki w łazience oraz toaletach |
Sztuki |
SALON |
|
Krzesło |
30 |
Stół |
5 |
Lampa przysufitowa |
12 |
Lampa wisząca |
5 |
Kinkiety |
2 |
SALONIK |
|
Kanapa 2-osobowa |
2 |
Ława |
1 |
Fotel biały |
2 |
Poduszki ozdobne |
4 |
Lampa przysufitowa |
2 |
Lampa wisząca |
1 |
Lampa stojąca |
1 |
SALA |
|
Narożnik |
1 |
Ława |
1 |
Fotel szary |
3 |
Poduszki ozdobne |
2 |
Lampa przysufitowa |
6 |
Lampa wisząca |
1 |
Lampa disco |
1 |
Lampa UV |
2 |
Regał (duży i mały) |
2 |
KUCHNIA |
|
Lodówka z zamrażarką |
1 |
Czajnik |
1 |
Mikrofalówka |
1 |
Piekarnik |
1 |
Płyta indukcyjna |
1 |
Wyparzarka z 2 koszami i uzdatniaczem wody (do użytku tylko przez serwis sprzątający Wynajmującego) |
1 |
Zestaw mebli, w tym zlew i kran |
1 |
Kosze na śmieci |
3 |
Lampa przysufitowa |
3 |
ŁAZIENKA |
|
Szafka z 2 umywalkami i 2 kranami nablatowymi |
1 |
Kosz na ręczniki papierowe |
1 |
Pojemnik na ręczniki papierowe |
1 |
Muszla klozetowa |
2 |
Kosz na śmieci |
2 |
Lampa przysufitowa |
3 |
Lustro łazienkowe 120×90 |
1 |
OGÓLNE |
|
Obraz na ścianę |
21 |
Zasłona |
17 |
Głośnik Bluetooth Jbl Partybox 110 |
1 |
Wieszak stojący |
1 |
Lustro duże 180×80 (korytarz) |
1 |
Lampa przysufitowa (korytarz) |
4 |
Kwiaty sztuczne w doniczkach |
6 |
WYPOSAŻENIE |
|
Talerze małe (deserowe) |
40 |
Talerze duże |
40 |
Talerze głębokie |
40 |
Miseczki |
40 |
Misy |
5 |
Półmiski |
5 |
Szklanki na zimne napoje |
40 |
Kubki do kawy lub herbaty |
40 |
Zestaw 6 noży + nożyczki |
1 |
Karafki na napoje |
10 |
Otwieracz do wina |
1 |
Łopatka do tortu |
1 |
Deska do krojenia |
1 |
Sztućce (komplet noże, widelce, łyżki, łyżeczki) |
40 |
Kieliszki do wina |
40 |
Kieliszki do szampana |
40 |
Kieliszki do wódki |
40 |
Cukierniczka |
3 |
Naczynie do śmietanki |
3 |
Warnik |
1 |
Wazony małe |
2 |
Wazony duże |
2 |
Wazoniki malutkie |
6 |
Gaśnica |
1 |
Załącznik nr 2 Cennik szkód
Rodzaj szkody |
Koszt |
Braki / zniszczenia / trwałe uszkodzenia sprzętu AGD np. lodówka / czajnik / mikrofala / piekarnik / płyta indukcyjna / warnik / wyparzarka z 2 koszami i uzdatniaczem wody |
równowartość zakupu nowego sprzętu |
Braki / zniszczenia / trwałe uszkodzenia wyposażenia kuchennego np. sztućce / talerze / naczynia szklane |
równowartość zakupu nowego wyposażenia |
Braki / zniszczenia / trwałe uszkodzenia wyposażenia sal np. kanapa / ława / fotel / krzesło / stół / lampa / lustro |
równowartość zakupu nowego wyposażenia |
Braki / zniszczenia / trwałe uszkodzenia innych sprzętów np. głośnik WiFi / router WiFi / sprzęt alarmowy / kamera zewnętrzna / klawiatura otwierania i zamykania bramy Obiektu / klawiatura otwierania i zamykania drzwi Lokalu |
równowartość zakupu nowego sprzętu |
Bezpodstawne użycie gaśnicy |
równowartość zakupu nowej gaśnicy |
Naprawa uszkodzeń ścian / sufitów / podłogi |
równowartość prac remontowych |
Naprawa sprzętu AGD, wyposażenie kuchennego, wyposażenia sal oraz innych sprzętów |
równowartość prac naprawczych |
Naprawa kanapy / narożnika / drzwi / stołu |
200 zł / szt. |
Naprawa krzesła / fotela / lampy |
50 zł / szt. |
Naprawa muszli klozetowej / zlewu / umywalki / kranu |
300 zł / szt. |
Braki / zniszczenia / trwałe uszkodzenia obrazów |
100 zł / szt. |
Zniszczenie fototapety na ścianie w korytarzu Sali Grafitowej |
1000 zł |
Zniszczenie fototapety na ścianie w korytarzu Sali Piaskowej |
600 zł |
Naprawa zbitej szyby |
400 zł / szt. |
Dodatkowe sprzątanie – usługa czyszczenia karcherem zanieczyszczonego elementu |
200 zł |
Dodatkowe sprzątanie – wymiociny / odchody fizjologiczne na terenie Obiektu |
500 zł |
Dodatkowe sprzątanie – zaśmiecenie przestrzeni na terenie oraz przed Obiektem np. porozrzucane śmieci / puszki / butelki / papiery |
500 zł |
Dodatkowe sprzątanie – po bezpodstawnym użyciu gaśnicy |
równowartość usługi sprzątanie |
Złamanie zakazu palenia wyrobów tytoniowych / papierosów elektronicznych / wapowania |
500 zł |
Złamanie zakazu wniesienia swojego nagłośnienia / sprzętu DJ-a bez zgody Menagera Obiektu |
500 zł |
Samowolne przedłużenie pobytu na terenie Obiektu (bez zgody Menagera Obiektu) – bezumowne korzystanie z Obiektu |
500 zł / h |
Niezamknięcie lub niezaryglowanie drzwi Lokalu lub niezamknięcia bramy Obiektu po zakończonym Wydarzeniu przy użyciu kodu PIN |
500 zł; przy czym w przypadku gdy dojdzie do szkody, Wynajmujący będzie dochodził dodatkowo od Najemcy równowartości szkody |
Załącznik nr 3 Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Najemcy i Gości (wizerunek) jest Wynajmujący. Kontakt z Wynajmującym w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych możliwy pod adresem email: kontakt@lokalnaimprezy.pl .
- Dane osobowe Najemcy i Gości (wizerunek) przetwarzane są w celu nawiązania i realizacji umowy krótkoterminowego najmu lokalu. Podstawa prawna:
Administrator danych osobowych: |
Wynajmujący |
Kontakt z Wynajmującym: |
|
Cel przetwarzania: nawiązanie i realizacja usługi krótkoterminowego najmu, w tym odpowiadanie na zapytania ofertowe kierowane za pomocą Formularza kontaktowego i poczty email |
Podstawa: przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy – art. 6 ust. 1 lit. B RODO
|
Cel przetwarzania: dochodzenie roszczeń w tym windykacja, obrona przed roszczeniami |
Podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes administratora polegający na dbaniu o własne interesy – art. 6 ust. 1 lit. F RODO
|
Cel przetwarzania: zapewnienie bezpieczeństwa i porządku na terenie obiektu, w tym przez monitoring wizyjny |
Podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes administratora polegający na dbaniu o własne interesy – art. 6 ust. 1 lit. F RODO
|
Cel przetwarzania: prowadzenie dokumentacji księgowej; rozliczenia podatkowe |
Podstawa prawna: obowiązek prawny ciążący na administratorze – art. 6 ust. 1 lit. C RODO
|
Cel przetwarzania: wysyłanie informacji o treści handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej |
Podstawa prawna przetwarzania: jednoznaczna i dobrowolna zgoda osoby, której dane dotyczą – art. 6 ust. 1 lit. A RODO
|
Odbiorcy danych osobowych: |
podmioty świadczące dla administratora usługi IT, ochrony, księgowe, prawne i windykacyjne, z którymi Wynajmujący zawarł stosowne umowy powierzenia danych osobowych
|
Okres przechowywania danych osobowych nawiązanie i realizacja umowy: |
Dane przetwarzane w celu nawiązania i realizacji umowy krótkoterminowego najmu lokalu będą przetwarzane na czas świadczenia umowy, a następnie na czas wynikający z przepisów podatkowych oraz do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z realizacji umowy
|
Okres przechowywania danych osobowych monitoring wizyjny: |
Dane osobowe w systemie monitoringu wizyjnego są przetwarzane przez 14 dni, a następnie nadpisywane
|
Okres przechowywania danych osobowych wysyłanie informacji marketingowych:
|
Do czasu wycofania udzielonej zgody |
Prawa podmiotów danych: |
prawo do wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem – jeśli przetwarzanie oparte jest na zgodzie
|
Prawa podmiotów danych: |
prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa; www.uodo.gov.pl
|
Prawa podmiotów danych: |
prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a także o prawo do przenoszenia danych
|
Czy podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub umownym lub warunkiem zawarcia umowy |
podanie Wynajmującemu danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do nawiązania i realizacji usługi krótkoterminowego najmu lokalu
|
Profilowanie i zautomatyzowane podejmowanie decyzji |
przekazane dane osobowe nie są poddawane profilowaniu ani procesom zautomatyzowanego podejmowania decyzji
|